fredag 17 maj 2013

Vad hänrycks du av i helgen - bröllop, ÅVC-besök, hockey eller eurovision?

Idag är det sommar i luften och jag kan konstatera att det är samma sak i år som varje år, nämligen att den underbara våren sammanfaller med en välfylld kalender som gör det svårt att få tid att njuta av sol, värme, blommande körsbärsträd och doftande hägg. Det är förstås lite trist, men samtidigt har jag ju ett så stimulerande och spännande jobb att det kompenserar bristen på eventuella promenader i vårsolen. Dessutom lider jag tyvärr fotfarande av den knäskada som jag ådrog mig i fjällen i påskas, så några promenader är ändå inte aktuella.

Den här veckan har bland annat innehållit en hel dag tillsammans med alla chefer i företaget. På schemat för dagen stod verksamhetsplanering inför 2014. Alla presenterade sina reflektioner från den del av året som gått samt vad de ser för utmaningar och utvecklings- och investeringsbehov inför nästa år. Det här var ett första steg i den verksamhetsplanering som fortsätter under hösten. Det blir givande och kreativa diskussioner när alla chefer får tillfälle att diskutera verksamheten tillsammans utifrån alla processer och horisonter.

De viktiga mötena fortsätter under nästa vecka. Då har en hel dags ledningsgruppsmöte och senare i veckan bolagsstämma och styrelsemöte. Det blir många handlingar att läsa i helgen, men fortsätter vädret på det här sättet kan det ju bli en njutningsfull lässtund i trädgården.

På lördag är det pingstafton och det är ju en traditionell bröllopshelg. Pingsten kallas för hänryckningens tid och hänryckning betyder ju extas och trans. Ni som inte får möjlighet att hänryckas på ett bröllop i helgen kan möjligen få en del av den känslan på en återvinningscentral. Det är faktiskt ofta man hör folk berätta om vilken fantastisk känsla det är att ha varit på återvinningscentralen för att bli av med skräp som de har samlat på sig.

Tidigare idag pratade jag med SRVs informationschef Maria Bäckbom som igår hade träffat några före detta kollegor  från en tidigare arbetsplats. Kollegorna bor i Rönninge och Salem och när Maria berättade att hon numera jobbar på SRV återvinning fick hon direkt höra hur bra det är på Salems ÅVC och hur trevlig personalen är. Roligt för oss att höra och förutom i Salem har vi ytterligare åtta bra ÅVC:er i våra kommuner, så passa på att besöka någon av dem i helgen och låt er hänryckas.

Slutligen kan sägas att det här verkligen är en superhelg vad gäller hänryckning för på lördag är det  semifinal mellan Sverige och Finland  i hockey-VM och Eurovision Contest. Och inte nog med det - Sverige står som värd för båda eventen.  För min del är valet lätt, det är förstås hockeyn jag låter mig hänryckas av. Vad ni än väljer hoppas jag att ni får en riktigt bra helg!

Robert

Inga kommentarer: