torsdag 23 februari 2012

Vårt kvalitetsarbete ger resultat - kunderna nöjdare

Idag känner jag mig riktigt glad och nöjd. Orsaken till det är resultatet av den kundundersökning som vi genomför varje år. Undersökningen visar att kundernas syn på SRV har förbättrats inom flertalet områden! I år fick vi ett NKI, nöjdkundindex, på 72 från våra hushållskunder och 70 från våra företagskunder. NKI från företagskunderna har förbättrats rejält jämfört med förra året då NKI var 64. Och för Sofielund ökade NKI från 71 förra året till 79 i år, vilket är mycket högt.  Ett genomsnittligt NKI för svenska företag i blandade branscher är 65 och med den vetskapen kan vi känna oss stolta över våra NKI-värden.

SRV Återvinning är kvalitetscertifierat och det innebär att alla i verksamheten jobbar systematiskt med kvalitetsförbättringar. Kundundersökningen visar att vårt arbete ger resultat och det känns tillfredsställande. Även om vi är nöjda med det sammantagna resultatet av kundundersökningen, så finns det kvar att göra inom vissa områden och nu jobbar vi vidare för att förbättra även dessa.

Ett stort tack till alla er kundersom har tagit er tid att svara på frågorna i vår undersökning. Ni hjälper oss genom det att göra saker bättre. Jag vill också rikta ett tack till alla medarbetare som har bidragit till det goda resultatet. Det är härligt att ha så många i företaget som engagerar sig för att vi ska vara professionella och jobba enkelt och tillsammas med kunderna för vår miljö på Södertörn.

Inga kommentarer: