fredag 16 december 2011

En vit jul med gröna klappar...

En grön jul är kanske inte det vi drömmer om, men SMHI meddelar idag att chansen/risken för att vi i stockholmsområdet får en grön jul ligger på 50 procent. Hur det blir med nederbörden får vi lämna åt vädrets makter att avgöra, men julklappsinköpen kan vi ju styra över själva. En vit jul med gröna klappar vore enligt min mening optimalt, för såväl julmysets som miljöns skull.

Med en dryg vecka kvar till julafton är det nu hög tid att få lite ordning på julklappsbestyren. Jag är som vanligt sent ute, men eftersom jag faktiskt har tänkt till lite i år kommer själva inköpen att gå undan. Här är några klappar som jag går och lurar på...

Nu tändas tusen juleljus – självklart Svanenmärkta!

Jag måste ändå medge att jag och min fru flyger till Gran Canaria över nyåret. Men vi klimatkompenserar naturligtvis och betalar lite extra för flygresan.

/Robert

Inga kommentarer: