torsdag 20 juni 2013

Hänt i veckan: Möten, jordgubbar och debatt om avfallspolitiken

Nu är det hög tid att åka till affären för att handla midsommarmaten och jag får nog förbereda mig på att det är flera än jag i butiken idag.

Det märks att det snart är semestertider. Inte för att det på något sätt är mindre att göra, utan istället tvärtom. Alla ska avsluta alla pågående jobb innan de går på semester och det är säsongen sista möte i alla olika grupperingar. Den här veckan har vi både haft vårens sista ledningsgruppsmöte, vårens sista personalmöte och vårens sista styrelsemöte på SRV. Gemensamt för alla tre mötena var jordgubbar.

I veckan tidningarna Recycling & Miljöteknik och Miljö & Utveckling kommit med sina sommarnummer och i båda tidningarna har jag fått en debattartikel publicerad. Artiklarna handlar bland annat om hur illa jag tycker att det är att särintressen stoppar en rationell avfallsinsamling och att lobbyister sänker avfallspolitiken. Det finns tyvärr ett bristande kretsloppstänk i politiken.

Jag önskar er alla en trevlig midsommar och hoppas att solen kommer att skina på er medan regnet gärna får lysa med sin frånvaro.

/Robert Falck

Inga kommentarer: