torsdag 28 juni 2012

Twitter

En av de bästa sakerna med Sverige är vårt öppna samhälle. Precis som den demokratiska beslutsprocessen ska vara öppen och tillgänglig för alla ska också den offentliga diskussionen vara det. Ju fler som deltar och lyssnar, desto bättre. Som ni som följer min blogg vet deltar jag och SRV återvinning ganska ofta i diskussionen om avfalls- och miljöfrågor i tidningar och andra medier. På senare år har de sociala medierna på Internet blivit allt viktigare och jag har nu haft den här bloggen ett tag och har nu bestämt mig för att ta nästa steg och är sedan några dagar aktiv på Twitter.

Det kanske låter lite pretentiöst men jag ser mitt och SRVs deltagande i sociala medier som ett led i arbetet att skapa ett mer transparent näringsliv. Jag är knappast den förste, men å andra sidan inte heller den siste, företagsledaren som gör det. Särskilt i avfalls- och återvinningsbranschen, som har många kopplingar till politiken, är det viktigt att jobba så öppet som möjligt.


 Följ, gärna mig (SRVRobert) på Twitter, och glöm inte att höra av dig!


 /Robert

Inga kommentarer: