torsdag 23 juni 2011

Glad midsommar

I onsdags var Anders Mattsson affärsområdeschef för återvinna på SRV, Mårten Eriksson, Business Controller på SRV och jag på besök i mina gamla hemstäder Linköping och Norrköping. Jag är nämligen född och uppvuxen i Linköping och har ägnat del av mitt yrkesverksamma liv på jobb i Norrköping.

Men nu var det ju inte därför som vi var där utan vi träffade Stellan Jacobsson som är vd för Svensk Biogas för att de är intresserade av att köpa slurryn från vår förbehandlingsanläggning när den står klar i nästa vår.

Man kan givetvis diskutera om det är lämpligt att köra slurryn 14 mil till Norrköping men det som är bra är att den restprodukt som blir över efter att de rötat slurryn kan användas som biogödsel. Både Norrköping och Linköping ligger mitt på Östgötaslätten där behovet av biogödsel är stort medan efterfrågan för biogödsel är betydligt mindre i Stockholmstrakten vilket innebär att restprodukten inte behöver fraktas vidare för lämplig avsättning.

Slutligen vill jag önska alla bloggläsare en riktigt trevlig midsommar!

Inga kommentarer: